Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Trixien päiväkirja

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1 Trixien päiväkirja lähetetty Ke Marras 08, 2017 6:51 pm

Mikael G.

Ratsuttaja
Beatrix v. Helmwald
”Trixie”
hannovertamma, 5-vuotias
omat sivut

Kiltti mutta varautunut ja epäilevä nuori tamma, josta povataan lupaavaa esteratsua. Trixie on syntynyt ja kasvanut 5-vuotiaaksi asti Saksan Regensburgissa.

2 Vs: Trixien päiväkirja lähetetty Ma Marras 13, 2017 5:10 pm

Mikael G.

Ratsuttaja
14.11.2107

En ollut pysyä housuissani lentomatkalla Saksasta takaisin kotosuomeen. Se johtui pääosin siitä, että tällä kertaa mulla oli mukanani uusi hevoseni, kuvankaunis hannovertamma Beatrix, jota olin lähtenyt Regensburgista asti hakemaan. En oikeastaan ollut edes vaivautunut vilkaisemaan, mitä Suomella olisi ollut tarjottavanaan, vaan marssin oikopäätä Itämeren toiselle puolelle. Vaikka en ollut ensimmäistä kertaa hakemassa hevosta ulkomailta, tuntui jännitys silti kutkuttavana vatsanpohjassa. Kone laskeutui lentokentälle ja pian matkasimme tamman kanssa kohti Kaajapurojen tallia.

”Sehän tulee hyvin ulos”, Verneri hymähti Trixien kävellessä lastaussiltaa rauhallisesti alas. Se tuntui olevan hieman apaattinen.
”Varmaan vaan väsynyt matkan jäljiltä”, virnistin. Eiköhän tammaan löytyisi jotain eloa muutaman päivän jälkeen. Ruunikko katseli hölmistyneenä ympärilleen tallipihalla.
”Ehkä parasta päästää tää otus nyt lepäilemään”, tuumin ja lähdin taluttamaan tammaa Vernerin perässä kohti tallia.

”Tässä olis sille karsina”, brunette liu’utti boksin oven auki. Trixie pyörähti kertaalleen ympäri ja pysähtyi sitten juoma-automaatille.
”Eiköhän tää tästä”, hymähdin katsellen hevostani.  ”Vielä olis edessä sopivien suitsien löytäminen.”
Tamman mukana oli tullut satula ja suitset, jotka sopisivat käyttöön toistaiseksi. Muita varusteita mä olinkin hankkinut pitkin kuukautta. Trixie asteli takaisin karsinan ovelle ja työnsi turpansa kaltereiden välistä. Mun nostaessa käteni ylös sen turpa katosikin jo toiseen suuntaan. Hymähdin tammalle. Hyvä tästä vielä tulisi.

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa