Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Epin päiväkirja

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1 Epin päiväkirja lähetetty Su Kesä 11, 2017 12:08 pm

Anna S.

Tallimestari

E U P H O R I C   T R A N Q U I L I T Y   I W B

" E P I "

mustanruunikko KWPN-tamma, 172cm | omat sivut
Omistaja: Anna Sare | vuokraajaa ei oteta

Tarhassa 2 Eelan kanssa | asuu karsinassa nro 9
Ruokintaohjeet | varusteet ja hoito-ohjeet

Lineart © Kantaka1 (dA)

R O O L I P E L I T

○ 30.08. Metsänneidot - maastoilua
✓ 27.08. Pelastava enkeli - Jonathan koeratsastaa
○ 12.08. Än, yy, tee… maastoesteitä! - maastoesteitä

T A P A H T U M A T

✓ 09.09. Laidunlaukat - sijoitus 3/8

Valmennukset ja kilpailut löydät Epin omilta sivuilta.

Viimeinen muokkaaja, Anna S. pvm To Marras 09, 2017 2:20 pm, muokattu 7 kertaa

http://annajaepi.weebly.com/

2 Vs: Epin päiväkirja lähetetty Su Heinä 02, 2017 3:46 pm

Anna S.

Tallimestari

02.07.2017

Tasan kolme viikkoa tästä kuvasta (jonka piirsi Amanda, kiitos ♥)

Epi oli päässyt tarhaan jaloittelemaan pitkän automatkan jälkeen. Se oli puhissut ja pälyillyt aikansa, mutta sitten se oli rentoutunut aivan silmissä. Olin nojaillut uudenkarheaan valkoiseen aitaan ihaillen tammaani - ikiomaa, älyttömän lupaavaa nuorta puoliveristäni, jonka säkä oli minua kuusi senttiä korkeampi. Epi oli valtava, tulinen ja nopea kuin tuuli. Se oli unelmieni hevonen, ja nyt minä sain pitää sitä unelmieni tallipaikassa. Uudistetussa Auburnissa, jota pyörittivät serkkuni Amanda ja Isabella. En olisi voinut olla onnellisempi.

Tasan kolme viikkoa näistä mietteistä nojailin taas siihen samaiseen aitaan. Viime viikot oli käynyt kamala hulina, kun uusia hevosia oli muuttanut talliin tasaiseen tahtiin. Hevoset oli ollut helppo oppia nimiltä, ihmisiä ei niinkään. Paitsi Ellie, joka oli aivan törkeän hyvännäköinen, ja Tilda, joka vaikutti sellaiselta, jonka kanssa tulisin hyvin juttuun. Kiireisenä en kuitenkaan ollut ehtinyt juurikaan puhua muutamaa sanaa enempää kenenkään kanssa. Lähinnä olin saanut opastaa uusia vuokraajia ja yksityisenomistajia, mistä löytyi mitäkin, ja opetella itse kaikkien hevosten yksilöllisistä tarpeista. Nyt kaikki alkoi jo sujua rutiinilla. Epikin oli tottunut uuteen kotiinsa ja mussutti nytkin ruohoa tyytyväisenä tarhassa, johon olin sen päästänyt ratsastuksen jälkeen. Tänä sunnuntaina minulla oli jopa ollut aikaa lähteä lönkyttelemään kaikessa rauhassa vähän pidemmälle maastoretkelle. Tai no, minä olisin mielelläni voinut himmailla, mutta Epi tottakai halusi päästellä taas niin kovaa kuin mustista kintuistaan pääsi. Ja minähän päästin, sillä mitään en tässä maailmassa rakastanut niin paljon kuin kiitolaukkaa hevoseni selässä.

3 Vs: Epin päiväkirja lähetetty Ma Heinä 24, 2017 10:19 pm

Isabella S.

Tallinomistaja
Kiitokset vielä tuhannesti, että autoit meitä selviämään avajaisista hengissä! Ja ylipäätään kiitokset, että uskalsit tulla näinkin kauheille sukulaisnaikkosille töihin. Yllätyin, kun kuulin Amandalta että suostuit. Tosin ainakin työsuhdeasunto on viimeisen päälle, sitä et voi kieltää. :D Sinun lisäksesi Epi on tietenkin mahdottoman ihana, kelpuuttaisin tamman vaikka itselleni, haha. Ei vaan, toivottavasti pysymme väleissä vielä pitkään, enkä pistä pahitteeksi, jos sinulla on jossain vaiheessa jotain juoruja äidistä...

4 Vs: Epin päiväkirja lähetetty La Elo 26, 2017 7:16 pm

Anna S.

Tallimestari

HEMSBURY HUNT

Elokuun lopussa oli pakko ottaa ja lähteä vielä vikalle kesäreissulle: britteihin Hemsbury Huntiin. Ai miksi? Koska luvassa oli hienostuneet englantilaiset lärvit kalliilla brandylla metsästysretki brittien upeissa maisemissa. Nuorelle kenttähevoselleni se oli loistava tilaisuus kasvattaa kuntoa ja treenata kiinteiden esteiden hyppäämistä. Tai niin ajattelin.

Epi ei ollut koskaan ennen ollut tekemisissä koirien kanssa. Siis ikinä. Ja nyt niitä oli hirveä määrä joka puolella. Ne hyppivät ja haukkuivat ja juoksivat niin lähellä hevosia, että ihan hirvitti. Epi sai slaagin jo heti alkuunsa. Alkumetreillä järkyttynyt hevoseni tärisi kauttaaltaan ja steppasi hermostuneena jokaiseen ilmansuuntaan. Mitä ihmettä olin ajatellut ilmoittautuessani mukaan? Kirosin itseni alimpaan helvettiin ja toivoin sormet ja varpaat ristissä, ettei tammani potkaisisi yhtäkään koiraa hengiltä tai päinvastoin kuolisi itse sydänkohtaukseen.

Noh, isona hevosena isolla täysiveriprosentilla Epi oli kyllä nopea. Kun se selvisi alkujärkytyksestään, me kirimme porukan etunenään ja pidimme paikkamme loppuun asti. Osittain Epin kilpailuvietin takia ja osittain siksi, että Epi halusi niin kauas koirista kuin mahdollista. Aina kun näköpiirissä oli esteitä, Epi unohti hetkeksi miten hirveää sen elämästä oli tullut ja hyppäsi upeasti. Ja sen pienen hetken yritin ajatella, että ehkä en ollut tehnyt totaalista munausta lähtiessäni mukaan.

Kun kahden tunnin henkensä edestä juokseminen retki oli ohi, puunailin umpiväsynyttä Epiä pitkän tovin. Harjasin sitä hartaasti ja pyysin tuhat kertaa anteeksi, että olin laittanut sen näin pahaan paikkaan. Koirat olivat muualla ja Epi sai eteensä ison heinäkasan, josta se alkoi nyhtää tyytyväisenä. Katsellessani tamman puoliummessa olevia silmiä ja rauhallista syömistä vakuutin itselleni, että kaikki oli nyt okei. Ja minä voisin lähteä vetämään lärvit..

PALKINNOT

Koirakaverit ☆ Kettumaisen nokkela tai muuten vain viekkaan hurmaava suoritus ☆ Syyssuloinen

Viimeinen muokkaaja, Anna S. pvm Ma Syys 04, 2017 10:54 am, muokattu 1 kertaa

5 Vs: Epin päiväkirja lähetetty Ti Elo 29, 2017 4:52 pm

Isabella S.

Tallinomistaja
Hah, olen edelleen hivenen loukkaantunut, että lähditte Amandan kanssa kaksin entiseen kotimaahani. Toki tiedän, että yliopisto piti minut täällä kiireisenä enkä edes voinut lähteä. On kuitenkin turhauttavaa lukea, miten hauskaa teillä oikein oli, samalla kun itse yritin käskyttää täysin tyhjänpäiväistä talliapulaista! Sitä tyttöä ei muuten oteta tänne uudelleen, tallikäytävällä oli hänen jäljiltään heinänkorsia ja loimet oli viikattu hätäisesti epäsuoriin riveihin. Rohkenen muuten epäillä, osasitteko Amandan kanssa edes käyttäytyä etiketin mukaisesti. Terveisin: katkera sukulaisakka.

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa